یاداشت های کوتاه یک برنامه نویس

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۵
ارديبهشت

  • * RayanFar
۲۲
ارديبهشت

فکر میکنم اگر به عنوان یک مصرف کننده نسبت به بازار و جامعه بی تفاوت باشیم و موقع خرید به محصول ساخت ایران کمتر از نمونه ی خارجی اهمیت بدیم مستقیما به اقتصاد جامعه ای که در اون زندگی می کنیم ضربه میخوره. باعث میشه کارهای کمتری برای مشغول شدن نسل جوان وجود داشته باشه و حتی تولیدی های ضعیف تر به راحتی ورشکست میشن.اینکه جونای ما به سختی کار پیدا می کنند و بازار پر شده از محصولات چینی و خارجی سخت آزارم میده. 

چند وقت پیش یک تولیدی کفش نزدیک جایی که زندگی میکنم تعطیل شد به همین سادگی چند نفر بیکار شدند تا چرخ کارخونه ی چینی به چرخیدنش ادامه بده. تا تقاضا برای جنس نا مرغوب چینی نباشه عرضه ای هم نخواهد بود. 

ازماست که برماست.

  • * RayanFar
۲۲
ارديبهشت

دو چشم مست میگونت ببرد آرام هشیاران
                                                                                            دو خواب آلوده بربودند عقل از دست بیداران

نصیحتگوی را از من بگو ای خواجه دم درکش
                                                                                            چو سیل از سر گذشت آن را چه می‌ترسانی از باران

گر آن ساقی که مستان راست هشیاران بدیدندی
                                                                                            ز توبه توبه کردندی چو من بر دست خماران

  • * RayanFar
۲۲
ارديبهشت

اگر در حین کار با nifty و اضافه کردن یک کلاس به عنوان اسکرین  کنترولر با خطای زیر مواجه شدید :

Missing ScreenController for screen [start] using DefaultScreenController() instead but this might not be what you want.

این موارد رو چک کنید:

۱. باید کلاسی که به عنوان کنترولر به تگ screen و در مشخصه controller مشخص کردیم حتما اینترفیس  ScreenController رو پیاده سازی کرده باشد.

۲.کلاس کنترلر حتما بایدیک constructor خالی داشته باشد. بهتره اگر قرار است از این کلاس به صورت دینامیک برای مدیریت رویداد های یک screen دیگر استفاده شود constructor را اورلود کنیم.

۳. باید مشخصه controller در تگ screen و در فایل XMl به صورت حروف کوچک باشد در غیر این صورت کار نخواهد کرد.

  • * RayanFar
۱۸
ارديبهشت

آماده سازی پروژه محلی برای رهگیری تغییرات:

بعد از این که پروژه ای رو شروع کردیم به هر زبانی و با هر IDE و یا ویرایشگر متنی فرقی نمیکند (IDE هایی مثل نت بینز و یا اکلیپس پلاگین هایی برای کار با گیت دارند اما فرض میکنیم هیچ ابزاری غیر از خط فرمان و گیت در اختیار نداریم). به پوشه پروژه میریم و با دستور git init مخزن آماده میشود. و برای اولین قدم لازم است یکبار  git add . را اجرا کنیم. از این به بعد هر چیزی که تغییر کند قابل رهگیری است. (چون فایل هایی از قبل در پوشه بوده اند و تا زمانی که add نشوند رهگیری ای در کار نخواهد بود.)

  • * RayanFar
۱۵
ارديبهشت

gist یک روش کارآمد برای به اشتراک گذاشتن یک قطعه کد است با این ابزار میتونیم یک فایل یا بخش هایی از یک فایل و یا یک برنامه کامل را به اشتراک بگذاریم. گیست در آدرس (https://gist.github.com) در دسترس است.

در واقع هر gist یک منبع (repository) گیت است. این یعنی میتونیم کلانش کنیم فورکش کنیم و به هر روشی قابل دستکاریه.

  • * RayanFar
۱۵
ارديبهشت

احساس میکنم زمان به سرعت میگذره و به شدت با ارزشه. اگر با من موافقید و اگر در حال توسعه و یا به فکر نشر یک برنامه ی متن باز هستید بهتره زمان زیادی رو صرف نوشتن یا انتخاب مجوز نشر نکنید.

 بهتره از مجوز نشر unlicense استفاده کنید.

منبع : unlicense.org

This is free and unencumbered software released into the public domain.

Anyone is free to copy, modify, publish, use, compile, sell, or
distribute this software, either in source code form or as a compiled
binary, for any purpose, commercial or non-commercial, and by any
means.

In jurisdictions that recognize copyright laws, the author or authors
of this software dedicate any and all copyright interest in the
software to the public domain. We make this dedication for the benefit
of the public at large and to the detriment of our heirs and
successors. We intend this dedication to be an overt act of
relinquishment in perpetuity of all present and future rights to this
software under copyright law.

THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND,
EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF
MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT.
IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR
OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE,
ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR
OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.

For more information, please refer to <http://unlicense.org/>
  • * RayanFar
۱۲
ارديبهشت

َUI و UX دو چیز متفاوت هستند!

بعضی وقتا این دوتا رو به اشتباه به جای هم استفاده میکنند. در حالی که به شدت متفاوت هستند.

UI یا User Interface به معنی رابط کاربری است که به رویه هایی مثل موس کنترل  و کی بورد کنترل واجزایی مثل HUD اشاره میکند.و UX یا User Experience به معنی تجربه کاربری است که نحوه تعامل کاربر با بازی ما از طریق رابط کاربری و کلید های میانبر و غیره رو مشخص میکند. اینکه کلید ها و اجزا HUD و آیکون ها چطور کار‌آمد در کنار هم قرار گیرند تا بازی جذاب و کنترل ها همیشه در دسترس باشند..

سعی میکنم در این پست و پست های بعدی در این مورد بنویسم.

منبع (بررسی مستقیم رابط گرافیکی چند بازی - منابع مختلف چاپی و بر خط)

  • * RayanFar
۱۲
ارديبهشت
  • * RayanFar
۱۰
ارديبهشت

به گسترش منبعی آزاد از شعر پارسی کمک کنیم!

گنجور

پروژه‌ای است برای جمع‌آوری و تبدیل اشعار شاعران ایران از حالت کتابی به پایگاه داده‌ی دیجیتال. این پروژه کاملاً مستقل شروع به کار کرده است و گروه کاربران دانش آزاد قصد دارد تا به این پروژه کمک کند. تفاوت این پروژه با دیگر پروژه‌ها در آزاد بودن آن برای استفاده‌ی جامعه است. گنجور بر مبنای مدل توسعه‌ی آزاد تهیه و گسترش خواهد یافت و حقوق آن همیشه برای جامعه خواهد بود. این پروژه قصد دارد تا با کمک مردم، پایگاه داده‌ی اشعار شاعران ایران‌زمین را تهیه کرده تا جامعه بتواند بر مبنای آن هر پروژه‌ی آزادی را بنیان نهد.

  • * RayanFar